SEAT Ateca prošel faceliftem. Je modernější a dostal nové motory

gd2card2.resizeviewport.noscale.filereferenceoriginal__2_.jpg
gd2card1.resizeviewport.noscale.filereferenceoriginal__1_.jpg

SEAT představuje modernizovanou verzi úspěšného modelu Ateca. Důsledně vylepšená Ateca 2020 přebírá od svého předchůdce všechny přednosti kompaktního SUV a na první pohled zaujme svěžím a ještě emocionálnějším vzhledem exteriéru i interiéru. Řidiči a jeho spolucestujícím navíc nabízí komplexní konektivitu a více bezpečnosti i komfortu. Mezi významné přínosy modernizace patří také vyšší hospodárnost a nižší emise.

 

Design: Kombinace robustnosti a emocionality pro moderní svět

Exteriér

Ateca si zachovává svalnatou postavu s proporcemi, které zdůrazňují šířku vozu. Vnější délka SUV mírně vzrostla na 4381 mm (+18 mm) – v důsledku nového designu nárazníku vpředu i vzadu. Vnější šířka (1841 mm) a výška (1615 mm) jsou stejné jako u předchůdce.

Příď s novou tváří ztělesňuje nový designérský styl značky SEAT, na němž se zčásti podílí nový nárazník a Full LED přední světlomety. Charakteristický design značky SEAT zůstal zachován. Optimalizovaný design zádě, v níž se skrývá zavazadlový prostor pozoruhodného objemu 510 litrů (4Drive: 485 l), zvýrazňuje vzhled kompaktního SUV. Nový zadní nárazník a zadní světla z Full LED diod pro všechny osvětlovací funkce včetně dynamických ukazatelů směru završují celkový vzhled vozu a zvyšují jeho atraktivitu. Naznačené koncovky výfukové soustavy dodávají designu zádě ještě větší emocionální náboj. Záď také zdobí nápis Ateca v novém stylu ručně psaného písma.

Ještě sportovnější vzhled dodává vozu stupeň výbavy FR s ozdobnými prvky v matném odstínu šedá Cosmo včetně nového designu masky chladiče, ozdobných lišt na nárazníku vpředu i vzadu, rámečků mlhových světlometů, krytů vnější zpětných zrcátek, bočních ochranných lišt a rámečků naznačených koncovek výfukové soustavy.

Nejnovější stupeň výbavy nese označení XPERIENCE a kompaktnímu SUV dodává pořádnou porci terénního charakteru, který vyvolává dojem všestrannosti, svobody a sebevědomí. Tento charakter je umocněn černými nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a lemováním podběhů kol. Ozdobné lišty na bocích, přídi a zádi mají povrchovou úpravu se vzhledem hliníku.

Nový SEAT Ateca se dokáže přizpůsobit životnímu stylu zákazníků, kteří mají na výběr nejen stupně výbavy Reference, Style, sportovní FR nebo zcela nový XPERIENCE, ale také 14 různých druhů kol z lehké slitiny včetně aerodynamických s průměrem ráfku od 16“ do 19“ a širokou paletu 10 barev karoserie – včetně nového laku Dark Camouflage.

gd2card2.resizeviewport.noscale.filereferenceoriginal__3_.jpg

Interiér

Na přání dodávaný digitální panel přístrojů, SEAT Digital Cockpit, s 10,25“ displejem, poskytuje řidiči vylepšené uživatelské rozhraní. Kompletně digitalizovaný interiér zahrnuje také vylepšený informační a zábavní systém s větším, 9,2“ displejem (standardně: 8,25“). Na větším displeji se snadněji ovládají vyspělé technologie a funkce v oblasti konektivity.

Kvalitu řemeslného zpracování nového modelu SEAT Ateca zvyšují nové materiály výplní dveří s naznačeným prošíváním. Nová čalounění jsou ještě odolnější. Řidiči ocení také příjemnější držení nově navrženého volantu, který jim poskytuje pocit intenzivnějšího spojení s vozem. Úroveň komfortu za chladného počasí zvyšuje vyhřívání volantu. Vyhřívání volantu přitom není jediným zlepšením, které zpříjemňuje cestování s modelem Ateca v chladném ročním období. Kompaktní SUV je vybaveno rovněž vyhřívaným sklem čelního okna, které má neviditelnou povrchovou úpravu s označením Climacoat.

Sklo čelního okna lze díky této technologii rozmrazit za pouhé 2 až 3 minuty, aniž by byl ovlivněn výhled řidiče, například nežádoucími odrazy. Sedadlo řidiče je nyní elektricky nastavitelné v 12 směrech. Polohu sedadla a vnějších zpětných zrcátek si může řidič uložit do paměti, aby měl kdykoli rychle k dispozici ideální polohu za volantem.

Design interiéru je umocněn matnou povrchovou úpravou rámečků výdechů ventilační soustavy, řadicí páky a informačního a zábavního systému. Nový rozměr dodává interiéru vícebarevné ambientní osvětlení.

 

gd2card3.resizeviewport.noscale.filereferenceoriginal__1_.jpg

Poháněcí ústrojí a podvozek: Zážehové a vznětové motory pro maximální hospodárnost

Nabízené motory poskytují ještě vyšší hospodárnost, ať si zákazníci zvolí pohon na benzin (TSI), nebo naftu (TDI). Všechny motory dosahují nejvyšší úrovně výkonových parametrů a provozních vlastností, a to při současném snížení emisí. Díky širokému výběru si zákazníci mohou sestavit kombinaci vozidla a motoru, která odpovídá jejich požadavkům.

Nabídkou vyspělých pohonů to však nekončí. Podvozek modelu SEAT Ateca kombinuje technologie, díky nimž si kompaktní SUV poradí s jakýmikoli výzvami na silnici. Řidič se může těšit na mimořádné zážitky z řízení, jeho spolucestující na maximální komfort.

Zážehové motory

K dispozici jsou čtyři zážehové motory. Tříválcová jednotka TSI 1,0 litru dosahuje nejvyššího výkonu 81 kW (110 k) a maximálního točivého momentu 200 N.m. Tento motor se dodává ve spojení s mechanickou převodovkou. Přeplňovaný tříválec používá spalovací proces na základě Millerova cyklu a výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Výsledkem je nová úroveň hospodárnosti mezi motory této objemové třídy.

 Millerův cyklus optimalizuje časování ventilů. Brzké uzavření sacích ventilů je kombinováno s vyšším kompresním poměrem a přeplňováním. Účinnější řízení tvorby směsi paliva a vzduchu zvyšuje hospodárnost až o 10 %.

Větší čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,5 litru poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m a může být kombinován s mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor je vybaven aktivním systémem deaktivace válců ACM (Active Cylinder Management). Za určitých provozních podmínek běží motor jen na dva válce, čímž se snižuje spotřeba paliva a maximalizuje účinnost.

Nejvýkonnější zážehovou jednotkou je čtyřválec TSI 2,0 litru s nejvyšším výkonem 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 320 N.m, dodávaný výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.

Vznětové motory

Vznětové motory hrají i nadále klíčovou roli v nabídce pohonů pro model Ateca. S představením nové verze modelu Ateca byla paleta vznětových jednotek optimalizována z hlediska dynamiky a hospodárnosti.

Všechny jednotky TDI jsou vybaveny novým systémem SCR „Twindosing“ s dvojitým vstřikováním AdBlue, který v porovnání s předchozí generací vznětových motorů výrazně snižuje emise NOx. Díky tomu splňují všechny vznětové motory nejpřísnější limity emisní normy Euro 6AP. Dosud nabízené jednotky 1.6 TDI s výkonem 85 kW (115 k) byly nahrazeny motory 2.0 TDI. Jejich výhodou je kromě lepších výkonových parametrů (dostupnost vyššího točivého momentu a maximálního výkonu v širším rozsahu provozních otáček) také výrazné snížení emisí.

Vznětové motory se zdvihovým objemem 2,0 litru, nejvyšším výkonem 85 kW (115 k) a maximálním točivým momentem 300 N.m se dodávají s šestistupňovou mechanickou převodovkou.

K dispozici je také výkonnější jednotka vyladěná na 110 kW (150 k) a 340 N.m a nabízená jak s mechanickou převodovkou, tak i s dvouspojkovou převodovkou DSG. Motor o výkonu 110 kW (150 k) se dodává také s pohonem všech kol 4Drive (výhradně s převodovkou DSG). V tomto případě je maximální točivý moment 360 N.m.