Nová Dacia Spring: Elektromobil za nejdostupnější cenu na trhu v Česku
Před 15 lety převrátila Dacia naruby svět automobilů se svým jedinečným ekonomickým modelem a svými současnými vozidly za dostupné ceny, zaměřenými na to podstatné. Logan zpřístupnil nová vozidla široké veřejnosti v roce 2004. Duster obrátil vzhůru nohama segment SUV. Nové Sandero, které bylo nedávno představeno, je již několik let jedničkou v prodejích pro fyzické osoby v Evropě. Dnes otevírá Dacia novou kapitolu své historie s příchodem Nového Springu, prvního modelu značky 100 % na elektrický pohon. Dacia, značka skupiny Renault, využívá know-how a jedinečných zkušeností na světě, získaných skupinou a Aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi, průkopníky elektrické mobility po dobu již více než 10 let. Spring je revoluce (r-EV-olution). Je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu, který zpřístupní elektrickou mobilitu většímu počtu osob. Pod jeho SUV vzhledem se skrývá městské vozidlo s rekordním vnitřním prostorem se 4 opravdovými sedadly, jednoduchou a spolehlivou pohonnou jednotkou a dojezdem až 230 km (kombinované WLTP) a 305 km ve městě (WLTP city).
Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:
- Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021
- Verze Business,, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v České republice k dispozici ještě letos.
- 100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.
Tím, že nabízí městské vozidlo se vzhledem SUV, které je 100 % na elektrický pohon a které uspokojuje to hlavní z potřeb zákazníků za bezkonkurenční cenu, Dacia zpřístupňuje elektrickou mobilitu široké veřejnosti.
VZHLED SUV
Jeho osobitá linie je opatřena atributy vycházejícími ze světa SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vepředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). S širokými rameny a svou vypouklou kapotou vyvolává pocit robustnosti. Jeho pocit bezpečí vyvolávající rozložitost dává tušit velký vnitřní prostor. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).
VELKÝ PROSTOR UVNITŘ VOZIDLA
Spring má vnější rozměry pětidveřového městského vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Dojem prostornosti se ostatně podílí na celkovém pohodlí uvnitř vozidla. Cestující na předních sedadlech mají k dispozici 23,1 litrů prostoru rozděleného mezi velkou přihrádku u spolujezdce, vnitřní části dveří a přihrádky na centrálním ovládacím panelu. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici kapsy na zadní straně předních sedadel.
MĚSTSKÉ VOZIDLO, KTERÉ MÁ KUFR
Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).
SPOLEHLIVÁ A ROBUSTNÍ POHONNÁ JEDNOTKA
Spring je věrný filozofii modelů Dacie, a proto je ekonomický při nákupu i užívání. Prodává se za bezkonkurenční cenu, přináší jednoduchost, všestrannost, spolehlivost a robustnost. Vlastnosti, které dokonale korespondují se 100 % elektrickou pohonnou jednotkou s malými náklady na údržbu a nabízející dojezd až 230 km WLTP v kombinovaném a 305 km v městském cyklu WLTP. 100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 koní) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor Nového Springu pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.
JEDNODUCHÉ DOBÍJENÍ
Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí. Pokud chceme zastavit nabíjení a odjistit napájecí kabel, stačí pouze zmáčknout symbol odemknutí na klíčku dálkového ovládání vozidla, případně nabíjení přerušit ze strany nabíjecí stanice.
VOLNOST V NABÍJENÍ
Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.
DOSTATEČNÝ DOJEZD
Spring je velmi obratný a lehký městský vůzs dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu). To mu zaručuje velkou všestrannost při užívání ve městě, ale i v příměstské oblasti. Trvalé regenerační brzdění využívá energii při každém zvednutí nohy z plynového pedálu. Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h. V Evropě najede srovnatelné městské vozidlo v průměru 31 km denně. Na tomto základě stačí Spring nabíjet jen jednou týdně.
V POHODĚ VE MĚSTĚ I MIMO NĚJ
Spring je všestranným městským vozidlem 100 % na elektrický pohon s vyrovnaným chováním na silnici. Jeho malé vnější rozměry společně s vyšší světlou výškou v řádu 150 mm (světlá výška) a nízkým poloměrem otáčení vozidla 4,8 metru mu umožňují snadné proplétání se městem i parkování v něm. Jeho spolehlivá mechanika, lehkost užívání, dojezd a pohodlí uvnitř vozidla mu zajišťují velkou svobodu v užívání a umožňují mu hravě zvládnout cestování za hranice města.