CUPRA odhaluje nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon: stvořeny pro vyvolávání silných emocí
Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele dnes odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními.
Nová CUPRA Formentor staví na obrovském úspěchu, jehož tento model kategorie crossover SUV dosáhl. CUPRA Formentor je bestsellerem společnosti a stává se ikonou značky. Formentor dominoval loňskému prodejnímu žebříčku v konkurenčním segmentu A-CUV se 120 100 dodanými vozy na celém světě (+23,0 % oproti roku 2022). Hned první model navržený a vyvinutý výhradně pro značku CUPRA se tak může pochlubit skvělými výsledky.
Obě karosářské verze nového modelu CUPRA Leon, 5dveřový hatchback a Sportstourer, přicházejí se silným charakterem v době, kdy značka dosáhla nového milníku. V prvním čtvrtletí 2024 dodala značka CUPRA 56 600 vozů, což je o 21,4 % více než v prvním čtvrtletí 2023. V březnu překonala CUPRA svůj historický rekord 23 800 dodanými vozy.
„Modely CUPRA Formentor a Leon jsou hnací sílou úspěchu naší značky, která rozšiřuje svou přítomnost po celém světě. Tento přístup je neuvěřitelně úspěšný, což dokládá téměř 600 000 vozů od představení značky v roce 2018,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva značky CUPRA. „Nové modely CUPRA Formentor a Leon jsou ryzí posedlostí designem. Oba modely jsou stvořeny, aby vyvolávaly silné emoce a posílily výjimečné pouto s naším Kmenem. Oba modely jsou také ztělesněním vize, kterou měla malá skupina nadšenců pro značku CUPRA před pouhými několika lety.“
Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon – modernizovaný design a řada vylepšení pro novou generaci členů Kmene CUPRA
Součástí nového exteriéru je logo CUPRA na přední kapotě jako odvážná dominanta tváře s motivem žraločího nosu, jejíž agresivní vzhled umocňují trojúhelníkové světlomety Matrix LED spolu s velkým, výrazným spodním otvorem připomínajícím rozevřenou tlamu predátora. Také na zádi tvoří trojúhelníkový motiv světelného designu rámec pro centrální osvětlené logo CUPRA. Charakter obou modelů zvýrazňují nové matné laky v odstínech bronzová Century a šedá Enceladus.
Ryzí emoce vnějšího designu se zrcadlí i v interiéru, který kombinuje sportovnost a udržitelnost s řadou digitálních technologií a výběrem hodnotných materiálů.
Interiéru vládne atmosféra ještě vyšší kvality díky nově navrženým prvkům, jakým je středová konzola. Tento dojem umocňují nové materiály, které jsou výsledkem udržitelnějšího přístupu. Například skořepinová sedadla jsou čalouněna buď tkaninou z mikrovlákna obsahujícího 73 % recyklátu, nebo ekologicky zpracovanou kůží.
Digitalizace se zaměřuje na řidiče. Nové a vylepšené uživatelské rozhraní tvoří digitální panel sdružených přístrojů za volantem ve spojení s větším, 12,9“ displejem informačního a zábavního systému, který nyní zobrazuje také osvětlený posuvník v retro stylu.
Oba modely jsou vybaveny novým hi-fi audiosystémem s 12 reproduktory vyvinutým ve spolupráci s odborníky na audiotechniku ze společnosti Sennheiser Mobility. Tento systém poskytuje pro značku Sennheiser charakteristický čistý zvuk, který je vyhledáván hudebními tvůrci a umělci z celého světa.
Nabídka pohonů zahrnuje čtyři různé technologie: TSI (zážehové motory), mild hybridní jednotky (eTSI), TDI (vznětové motory) a eHybrid (plug-in hybridní systémy). Nová generace plug-in hybridního pohonu poskytuje nejvyšší výkon 272 k (200 kW) a současně umožňuje dojezd více než 100 km výhradně na elektřinu. Navíc je nyní také kompatibilní s rychlým nabíjením (stejnosměrné nabíjení výkonem až 50 kW).
Exkluzivně pro modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon Sportstourer je k dispozici nový zážehový motor TSI o výkonu 333 k (245 kW) spolu se systémem variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola a brzdami Akebono.
Prezentace zaměřená na posedlost značky CUPRA designem
CUPRA se při světové premiéře nových modelů CUPRA Formentor a CUPRA Leon prezentovala jako značka, která si zakládá na designu.
Značka oznámila vytvoření nového, samostatného designérského centra CUPRA Design, které ponese odpovědnost nejen za produkty CUPRA, ale také bude spolupracovat se společnostmi, jež cítí spojení s filozofií značky CUPRA a chtějí do svých vlastních značek začlenit její styl. CUPRA Design má ambici stát se preferovaným místem pro všechny potenciální partnery, kteří chtějí odvážný, nekonvenční design bez ohledu na to, o jaký produkt nebo projekt se jedná.
Se stejnou posedlostí designem, která stála za zrodem nových modelů CUPRA Formentor a CUPRA Leon, představuje značka CUPRA, společně se svými kooperujícími partnery, také další novinky.
MAM, udržitelná klenotnická značka z Barcelony, vytvořila ve spolupráci se značkou CUPRA sortiment šperků, který zahrnuje prsten a náramky „Vítejte v Kmeni“ ve standardním provedení i limitované edici. Tyto produkty jsou vyrobeny z ruthenia a mědi, materiálů, které CUPRA využívá v designu svých vozů k vyjádření podstaty původní autentičnosti.
V druhém případě se CUPRA spojila s barcelonským studiem Marset, které se specializuje na světelný design. Výsledkem jejich spolupráce je okouzlující Dipping Light, nápadně barevná reinterpretace ikonického svítidla značky Marset. Toto jedinečné a exkluzivní dílo, prezentované na akci CUPRA Design Obsession, sdílí estetické hodnoty značky CUPRA, které jsou založeny na ušlechtilosti, sofistikovanosti, emocionalitě a nekonvenčnosti.
Přehlídkové molo CUPRA
Jedinečná vizuální show „CUPRA Design Obsession“ se uskutečnila na náměstí Plaza de Cibeles v srdci Madridu. Hodnoty značky CUPRA na ní byly prezentovány dosud nevídaným způsobem.
Velké obrazovky vytvořily pomyslné zavěšené přehlídkové molo, na němž před publikem chodili virtuální modelové a modelky, které ztělesňovali 9 principů progresivní vize značky.
Záměrem přehlídkového mola bylo identifikovat a pochopit jednotlivé složky, díky nimž je design značky CUPRA jedinečný. Každý avatar svými osobními a individuálními postoji reprezentoval jednu hodnotu, pro kterou je značka CUPRA milována některými, nikoli však všemi: například rebelského ducha, který vyzývá status quo; nebo ducha Kmene, který vybízí řidiče, aby se stali jedním z nás; a posedlost, která je pro značku impulzem, aby se i nadále každý den zlepšovala.